Barion Pixel
Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.

Kerekesi Mihály - Rakósbottal először

Kerekesi Mihály
2023. 08. 07. 00:00:00

Már egy ideje érett gondolat, hogy ki kell próbálnom a rakósbotos horgászatot, már csak a változatosság kedvéért is, de mivel nincs rakósbotom, a többi kiegészítőről nem is beszélve, így kicsit nehezebb volt a horgászat leszervezése, hiszen kölcsön kellett kérnem mindent.

A történethez hozzá tartozik, hogy soha életemben ezelőtt nem horgásztam rakóssal, de szerencsémre Pálóczi János vállalta a segítségen kívül a felszerelés biztosítását is egy közös horgászat és a felkészülés keretein belül, ezúton is köszönöm neki.

A peca előtti nap a felszerelés átnézésével és a szerelékek összeállításával telt. Mivel merek nagyot álmodni és célként jelöltem ki, hogy pontyot szeretnék fogni, méghozzá legalább egy 5 kg felettit, így erős szereléket állítottam össze. A főzsinórom 0,22 mm-es lett, a horogelőke pedig 0,20 mm-es. A horog kérdésen nem sokat kellett gondolkodnom, mivel a kiválasztott helyszínen csak szakáll nélküli horgot lehet használni, így a nagy kedvenc Cralusso Carpmagnet horgokból közöttem 10-es és 12-es méretekben. Ami a megfelelő úszót illeti Mikusik Viktor tanácsára a Cralusso Capri PUR úszókat választottam 0,5-1g méretekben. Ez az úszó nagyon közkedvelt a rakós botos pontyhorgászok körében a rendkívüli strapabírósága miatt. Variálható antenna rendszerének segítségével, színtől, vastagságtól függetlenül szabadon cserélhetők a különféle antennák.

A szerelékek összeállítását a súlyozással fejeztük be, én Cralusso sörétólom készletet használtam ehhez a művelethez.

Másnap reggel indultunk a kiválasztott helyszínre, a Nyíregyháza közelében található Verba Tanya horgásztavára. Azért erre a tóra esett a választásunk, mert egyrészt itt kulturált körülmények között lehet rakósozni és így elsőre nem akartam bonyolítani a dolgokat, másrészt ezen a tavon eredményesen lehet pontyokra horgászni rakósbottal is, méghozzá nagy pontyokra ami a célhalam volt, harmadsorban pedig Jani már sokszor rakózott itt így a kellő helyismeret is megvolt egy sikeres pecához. A horgászhelyek elfoglalása után még egy kis problémát orvosolnunk kellett, ugyanis nem volt első rakós tartóm, rögtönöztünk és már csak egy kis ismerkedés volt hátra a rakósbottal.

A horgászatot etetéssel kezdtem, ami egyrészt főtt magvak és csemege kukorica keverékéből állt, másrészt pedig különböző pelletek keverékéből. Ezeket etetőcsészével juttattam be több-kevesebb sikerrel. Igazából inkább kevesebb sikerrel, mellettem Jani olyan könnyedén etetett mindig ugyanoda, én meg kb. 6-11,5m-ig mindenhova, hát igen kell ehhez is a gyakorlat.

A horgászat megkezdése nagy izgalommal töltött el, a gyerekkori pecákhoz tudnám hasonlítani amikor egy új helyre vittek el a szüleim. Bevallom aggódtam, hogy mi lesz ha tényleg felveszi a csalit egy testesebb ponty, hogy fogom én ezzel kifárasztani.  Csali gyanánt a Cralusso Jelly csalikból vittem magammal kukoricát, kagylót és csigát is. Ezek a csalik a Cralusso által kifejlesztett és gyártott új, környezetbarát termékek, amelyek élelmiszer ipari alapanyagok felhasználásával készülnek. A természetes alapanyagokból gyártott csalik a már ismert gumi csali imitációkhoz hasonlóan, rugalmas állagúak.  Ezek az új generációs horogra valók a halak számára emészthető, lebomló horogcsalik.

A halfogás elég nehezen indult számomra, egy óra is eltelt mire az első halamat megszákolhattam, egy nagy - faroktőig 45 cm-es - öreg dévérkeszeg jelentkezett be. Ezek után az események felpörögni látszottak, több keszeg is tiszteletét tette. A déli órába fordulva úgy döntöttem ismét megpróbálkozok az etetőcsészével és a reggeli ügyetlenkedésekből tanulva ez már sokkal jobban sikerült. A horogra egy szem ananászos Jelly Corn került és éppen arról beszéltem, hogy

most már pontyot kellene fogni, amikor Jani rám szólt, hogy van a horgomon. Oda néztem és már nyúlt a gumi ki a világból. Nagyon izgalmas fárasztás vette kezdetét melynek végén egy szemre 6 kg körüli ponty pihent a bölcsőben. Nagyon örültem, a célomat sikerült teljesíteni.

Természetesen a horgászatot ezen a ponton még véletlenül sem lehet abbahagyni, így miután halam visszanyerte szabadságát már toltam is vissza a szereléket a 11,5 m-es rakósbottal. Azt gondoltam véletlenül tévedt oda ez az egy ponty, de percekkel később újabb kapásom lett. A hal fárasztását már nyugodtabban kezdtem, de hamar rájöttünk, hogy az előzőnél jóval nagyobb ponty van a horgon. Vártam, hogy mikor hibázok, mikor akad le, vagy szakad el az előke, de a hosszúra nyúlt fárasztás után végül kezemben tarthattam egy újabb gyönyörű nagy pontyot. A hal súlyát nem mértem, 9-10 kg-osra tippeltük, nagy élmény volt a megfogása rakósbottal.

A horgászat további részében úgy tűnik a pontosabb etetés az ami meghozta a sikert, beálltak a pontyok az etetésemre, igaz már „csak” az első kettőnél kisebbeket sikerült fogni. Egy nagyon izgalmas, igazán emlékezetes horgászat volt ez, köszönöm még egyszer mindenkinek aki bármilyen formában segített. Először horgásztam rakós bottal, de nem utoljára.